Про Захарію:
Історичні обставини
Загальна історія ізраїльського народу
Захарія був священником, як і Єремія та Єзекіїль.
Відповідно до передання, він був одним із 120 членів Великої синагоги, яку заснував Неємія, а її керівником Ездра. Пізніше ця синагога перетворилась у раду старійшин синедріон.
Народившись у Вавилоні Захарія, разом зі своїм дідом Іддо (Аддою) був одним із тих, хто повернувся в Єрусалим під час першого повернення під керуванням Зоровавеля та первосвященика Ісуса (Неем. 12:4). У зв’язку з тим що у Біблії про Захарію написано, як про сина Іддо, який був його дідом (Езд.5:1, 6:14; Неєм. 12:16), можна зробити висновок, що його батько Варахія рано помер, коли Захарія був ще молодим щоб виконувати обов’язки священника.
Захарія був сучасником пророка Аггея, і розпочав своє служіння на два місяці пізніше Оггія.
(В Зах. 2:4 рос., 2:8 укр) Захарію названо юнаком; це вказує на те, що він був молодший Оггія.
Відповідно до Матвія 25:35 Захарія був вбитий між храмом і жертівником.
Матв.23:29 Горе вам, книжники та фарисеї, лицеміри, що пророкам надгробники ставите, і праведникам прикрашаєте пам'ятники,
Матв.23:30 та говорите: Якби ми жили за днів наших батьків, то ми не були б спільниками їхніми в крові пророків.
Матв.23:31 Тим самим на себе свідкуєте, що сини ви убивців пророків.
Матв.23:32 Доповніть і ви міру провини ваших батьків!
Матв.23:33 О змії, о роде гадючий, як ви втечете від засуду до геєнни?
Матв.23:34 І ось тому посилаю до вас Я пророків, і мудрих, і книжників; частину їх ви повбиваєте та розіпнете, а частину їх ви бичуватимете в синагогах своїх, і будете гнати з міста до міста.
Матв.23:35 Щоб спала на вас уся праведна кров, що пролита була на землі, від крови Авеля праведного, аж до крови Захарія, Варахіїного сина, що ви замордували його між храмом і жертівником!
Матв.23:36 Поправді кажу вам: Оце все спаде на рід цей!
Матв.23:37 Єрусалиме, Єрусалиме, що вбиваєш пророків та каменуєш посланих до тебе! Скільки разів Я хотів зібрати діти твої, як та квочка збирає під крила курчаток своїх, та ви не захотіли!
Матв.23:38 Ось ваш дім залишається порожній для вас!
Матв.23:39 Говорю бо Я вам: Відтепер ви Мене не побачите, аж поки не скажете: Благословенний, Хто йде у Господнє Ім'я!
Історичні обставини
Історичні обставини при житті Захарії були такі, що і його сучасника Оггія.
Коли у 538 році до Різдва Христового персидський цар Кір дозволив ізраїльським переселенцям повернутись на батьківщину. З Вавилону повернулось близько 50 тисяч людей. Вони одразу ж розпочали відновлення храму (Езд. 3:1-4:5), але протистояння навколишніх народів разом з байдужістю, яка проявлялась серед самих юдеїв, призвела до зупинки робіт (Езд.4:24).
Через 16 років Захарія та Агей уповноважені Господом, знову побудили народ до відновлення храму. В результаті, через чотири роки, у 516 році, храм було відновлено (Езд. 6:15).
Загальна історія ізраїльського народу
БОГ обрав Авраама, і пообіцяв йому великий народ, у нього в старості народжується Ісаак, потім через Якова дванадцять синів і так народ поширюється, і до царя Соломона існує один народ, але у зв’язку з тим, що Соломон допустив гріх ідолопоклонства, за його сина Ровоама царство розділилось І 10 колін переходить до Єровоама (це Ізраїльське, північне царство), і тільки два коліна Іуди і Веніаміна залишаються при сині Соломона Ровоамі.
Але Ізраїльське царство продовжує перебувати в гріхах ідолопоклонства і в 722 році до Р.Х. йде в полон Ассирії, трохи пізніше в 586 році через своїх гріхи Юдея також потрапляє у полон але вже під владу Вавилона.
Але Бог обіцяє Своєму народу через пророка Єремії, що через 70 років він поверне їх з полону. І після того, як влада Вавилону була розбита медіанами та персіанами у 539 році до Р.Х. багато євреїв вже повернулися в свою землю.
У 538 році перша група людей повернулася під керівництвом Зоровавеля (Єз.1: 1-2)
Протягом багатьох років і після сильного опору з боку самарян євреї, які повернулися все ж досягли успіху у відновленні храму в 515 рік до Р.Х.
Багато років поспіль, у 458 році до Р.Х. друга група євреїв повернулася під керівництвом Ездри (Єз.7: 1-10). Прибувши на місце, вони знайшли євреїв в Ізраїлі в стані духовного і морального занепаду. Однак, через вірне служіння Ездри, як учителя, більшість цих людей відвернулися від своїх гріхів і знову дотримувалися Божої волі у своєму житті.
В 444 році до Р.Х., чотирнадцять років після повернення Ездри в Єрусалимі, Неємія також повернувся, і Бог використав його, щоб керувати Юдеєю у відновленні міської стіни за 52 дня (6:15) і щоб упорядкувати життя народа.
Захарія 9:1-10
Зах.9:1 Пророцтво Господнього слова на землю Хадрах та Дамаск, місця спочинку його, бо око Господнє на Арам та на всі Ізраїлеві племена,
Зах.9:2 а також на Гамат, що межує із ним, на Тир та Сидон, бо він став дуже мудрий.
Зах.9:3 І Тир твердиню собі збудував, і срібла нагромадив, як пороху, а щирого золота як багна на вулицях.
Зах.9:4 Ось Господь зробить бідним його, і на морі поб'є його потугу, і він сам буде пожертий огнем.
Зах.9:5 Побачить це Ашкелон, та й злякається, і Азза, і дуже настрашиться, і Екрон, бо надія його засоромиться. І згине цар із Аззи, а Ашкелон не буде заселений.
Зах.9:6 І буде в Ашдоді сидіти байстрюк, і Я вигублю гордість филистимлян.
Зах.9:7 І викину кров його з його уст, а гидоту його з-між зубів його, і для нашого Бога достанеться й він, і він буде, як князь той у Юді, а Екрон як євусей.
Зах.9:8 І стану табором біля Свого дому проти війська, проти того, хто переходить і хто вертається; і вже не перейде гнобитель повз них, бо тепер Я це бачив Своїми очима.
Зах.9:9 Радій вельми, о дочко Сіону, веселись, дочко Єрусалиму! Ось Цар твій до тебе гряде, справедливий і повний спасіння, покірний, і їде на ослі, і на молодім віслюкові, сині ослиці.
Зах.9:10 І вигублю Я колесниці з Єфрема, і коня з Єрусалиму, і військовий лук знищений буде. І народам Він мир сповістить, а Його панування від моря до моря, і від Ріки аж до кінців землі.
Зах.9:1 Пророцтво Господнього слова на землю Хадрах та Дамаск, місця спочинку його, бо око Господнє на Арам та на всі Ізраїлеві племена,
Хадрах и Дамаск.
Хадрах не зустрічається ніде в інших біблейних текстах, але відомий з новоассірійських джерел, починаючи з середини VIII в. до н. е., як область Хатарикка. Він розташований в верхів’ях річки Оронт між Алеппо та Емафом. Це внічна територія персидської сатрапії Аварнахара («земля за рікою»), яка лежить в районі між річками Оронт і Євфрат. Дамаск займає північно-східну частину території сатрапії між річкою Оронта і Сирійської пустині. В цю епоху Дамаск був провінцією, як і Хадрах.
Зах.9:2 а також на Гамат, що межує із ним, на Тир та Сидон, бо він став дуже мудрий.
Гамат на початку V ст. до н. е
Назва Гамат може відноситися як до району, так і до міста. Він був розташований приблизно в 130 милях на північ від Дамаску біля річки Оронт. Якщо це було в той час провінції, як вважають деякі дослідники, то вона, по всій видимості, зайняла територію між рекою Оронтом і Середземноморською областю. Археологічних та літературних даних про Гамат в VI і V вв. до н. е мало.
Тир і Сидон на початку V ст. до н. е
Ці міста були провінціями Фініки між рікою Литани та Середземним морем. Хоча ці портові міста були важливими цілями в військових кампаніях Персії на заході, відомості про них на той період небагато. 9: 5,6.
Філістимські міста на початку V ст. до н. е
Територія давньої Філістії в цей час стала провінцією Азот. Газа служила плацдармом для військових операцій Персії проти Єгипту, а Аскалон був процвітаючим портовим містом. Розкопки в Азоті показують, що це було дуже важливе та багате місто в перську епоху, але історичні документи дають про нього мало інформації.
Зах.9:3 І Тир твердиню собі збудував, і срібла нагромадив, як пороху, а щирого золота як багна на вулицях.
Зах.9:4 Ось Господь зробить бідним його, і на морі поб'є його потугу, і він сам буде пожертий огнем.
Зах.9:5 Побачить це Ашкелон, та й злякається, і Азза, і дуже настрашиться, і Екрон, бо надія його засоромиться. І згине цар із Аззи, а Ашкелон не буде заселений.
Зах.9:6 І буде в Ашдоді сидіти байстрюк, і Я вигублю гордість филистимлян.
Зах.9:7 І викину кров його з його уст, а гидоту його з-між зубів його, і для нашого Бога достанеться й він, і він буде, як князь той у Юді, а Екрон як євусей.
Зах. 9:7
Кров, заборонена їжа. Це свідчить про зміну харчування в Філістії, які стали ближче до єврейських законів. Ізраїльтянам заборонено їсти м'ясо з кров'ю (див. Коммент., Лев 17: 11,12; існували особливі предписання щодо можливості вживання у їжу м'ясо тих чи інших тварин, див. Коммент., До Лев., 11).
Зах.9:8 І стану табором біля Свого дому проти війська, проти того, хто переходить і хто вертається; і вже не перейде гнобитель повз них, бо тепер Я це бачив Своїми очима.
Екрон буде, як Іевусей.
Ієвусеї були корінними жителями в районі Єрусалиму під час завоювання землі під керівництвом Ісуса Навина. Вони продовжували здійснювати контроль над Єрусалимом протягом епохи суддів до настання завоювання Єрусалиму Давидом. Є декілька документальних свідоцтв того, що вони були асимільовані ізраїльськими племенами, а не знищені (див. коммент. до 2 Пар. 24:18). Екрон ототожнюють з Телль-Мікне в долині Сорек, приблизно в 20 милях на південь від Єрусалиму і в 20 милях від Середземного моря. Нижнє місто займає площу в 40 акрів, курган має площу десять, а акрополь два з половиною акра. Розкопки, випущені в 1980-ті рр .., дозволяють намалювати загальну картину цього міста. Він був відомий виробництвом оливкового масла, і в ньому було більше ста заводів з переробки.
Після того, як Навуходоносор руйнував Екрон в 603 р. до н. е., там було дуже мало поселень.
Зах.9:9 Радій вельми, о дочко Сіону, веселись, дочко Єрусалиму! Ось Цар твій до тебе гряде, справедливий і повний спасіння, покірний, і їде на ослі, і на молодім віслюкові, сині ослиці.
Зах.9:10 І вигублю Я колесниці з Єфрема, і коня з Єрусалиму, і військовий лук знищений буде. І народам Він мир сповістить, а Його панування від моря до моря, і від Ріки аж до кінців землі.
Царь на молодом віслюку.
В давні часи на Ближньому сході цар, як правило, їздив на мулі (див. Коммент., 3 Царів 1:33), але тут мова йде про звичайну ослицю. Хоча в акадських текстах згадується цар, що сидить верхом на ослі, це не означає, що осел був призначений для царської верхової їзди. Слово, переведене як "молодий осел", те ж, що і в книзі Судей. 10: 4, де мова йде про осля для синів судей. Використання для верхової їзди осля скоріше пов'язане з знищенням, ніж з царським величністю.
Немає коментарів:
Дописати коментар